Administrator
|
|
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice, Brynow
|
|
1.OGÓLNE ZASADY
A1. Przystępując do ligi akceptujesz poniższy regulamin
A2. Wszystkie wyścigi, treningi, itp. mają rozgrywać się na zasadach ducha fair play.
A3. Aby być członkiem ligi musisz czynnie uczestnicz na forum jak i w wyścigach, i co najważniejsza zdać Testy
A4. Każde problemy rozwiązuje Rada Ligi (ToMaS_F1, MiStRzU_F1 i Bart). Rozważa ona także wszystkie sytuacje sporne nie wyjaśnione dokładnie przez regulamin.
A5. Do ligi można się przyłączyć przed rozpoczęciem sezonu. W trakcie sezonu można zastąpić jedynie istniejący już zespół lub kierowców danego zespołu.
A6. Kierowcy którzy chcą przystąpić do Ligi wybierają swój zespół, w którym będą się ścigać, każdy kierowca wybiera sobie bolid, które nie zostały wcześniej wybrane przez kogoś innego.
A8. Każdy zespół i kierowca może zostań usunięty z Ligi za nie przestrzeganie zasad ujętych w Regulaminie.
2. ZASADY GRY
B1. Mistrzem ligi zostaje kierowca, który uzyskał największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów u dwóch kierowców decyduje liczba zwycięstw.
B2. Mistrzem konstruktorów zostaje zespół, którego kierowcy uzyskali największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba zwycięstw.
B3. Zabronione jest ścinanie zakrętów. Dozwolone jedynie w awaryjnych sytuacjach lub w celu uniknięcia kolizji. Nadmierne ścinanie karane będzie dodaniem +30 sec. do wyniku końcowego lub karą dyskwalifikacji.
B4. Przestrzegamy zasad flag, typu zółta flaga -uwaga w danym sektorze kierowca zaliczył spina lub niebieska flaga gdy należy przepuścić kierowcę wyjeżdżającego z boksu.
3.TRENINGI
C1. Treningi rozgrywane będą kilka razy w tygodniu, ustalane będą na forum lub przez GG przez uczestników ligi. Treningi powinny być rozgrywane na takich zasadach jak w lidze.
C2. Treningi nie są obowiązkowe (wybrane będą obowiązkowe).
C3. Treningi mają sie odbywać w sieci zrobionej na potrzeby naszej ligi (chodzi o Hamachi) nie wolno robić treningów oficjalnych na własnych sieciach.
4. KWALIFIKACJE
D1. Kwalifikacje odbywają się o ustalonej wcześniej porze, dzień przed wyścigiem lub tuż przed nim.
D2. Kwalifikacje odbywają się na jednym lub dwóch serwerach, w zalezności od ilości graczy.
D3. Kwalifikację trwają 15 min. Możliwe jest wcześniejsze zakończenie pod warunkiem, że każdy kierowca uzyska swój czas jednego pomiarowego okrążenia, jeżeli upłynie 15 min od rozpoczęcia kwalifikacji i któryś z kierowców nie uzyska swojego czasu to podczas wyścigu będzie startował z ostatniego pola startowego(jezeli ktos wyjdzie prze końcem kwalifikacji startuje z ostatniej pozycji,jezeli bedzie to wiecej osob bedzie losowanie ktore zrobi Administrator (MiStRzU_F1,ToMaS_F1 i Bart).
D4. Do kwalifikacji można przystąpić z dowolną ilością paliwa i ustawieniami (nie dotyczy asystentów i ustawień zużycia itp.).
D5. Po zakończonych kwalifikacjach należy zrobić screena z wynikami.
6. WYŚCIG
F1. Start odbywa się po zgaśnięciu wszystkich czerwonych świateł.
F2. Podczas zjazdu na Pit Stop należy pamiętać o włączeniu limitu prędkości w boksie, jeżeli prędkość w boksie zostanie przekroczona kierowca dostaje karę przymusowego postoju w Pit Stopie.
F3. W przypadku gdy któryś z kierowców będzie dublowany musi ustąpić miejsce dublującemu.
F4. Jeżeli któryś z kierowców spowoduję wypadek na torze, może stracić prawo do kolejnych startów(np.kara 2 wyscigow lub startu przez 3 wyscigi z ostatniej pozycji), wypadki będą rozpatrywane przez Radę Ligi.
F5.Kierowcy którzy nie ukończyli wyścigu nie mogą opuszczać gry, powoduje to rwanie co może doprowadzić do wypadku.
F6. Po zakończonym wyścigu co najmniej jedna osoba musi zrobić screena z wynikami.
F7. Wyścig wygrywa kierowca, który dotarł do mety jako pierwszy, zaliczając wszystkie okrążenia.
F8. Żeby otrzymać punkty trzeba przejechac 100% wyznaczonego dystansu.
F8 ---1 JEZELI DO 18.15 NIE MA SCREENA RACE NIE WAZNY
7. PUNKTACJA
G1. Punktacja
1.10 PKT
2. 8 PKT
3. 7 PKT
4. 6 PKT
5. 4 PKT
6. 3 PKT
7. 2 PKT
8. 1 PKT
G2.W przypadku równej liczby punktów dwóch lub więcej kierowców (lub ekip) na koniec sezonu, o kolejności decyduje większa liczba zwycięstw. W przypadku remisu pod uwagę bierze się kolejno miejsca drugie, trzecie i dalsze.
G3. W klasyfikacji konstruktorów obowiązuje taka sama punktacja. Liczą się wszystkie punkty zdobywane przez kierowców danego zespołu.
G4. Jeśli wyścig został przerwany przed przejechaniem przez lidera 100% pkt nie sa przyznawane.
G5. W przypadku wypadku pkt nie sa przyznawne.
8.KARY
H1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów panujących na torze. Każde zdarzenie zostanie przeanalizowane przez Administratorów, która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany jednej z kar, o których mowa w punktach poniżej.
H2. Wymiar kar.
H2.a. Kolizja, w wyniku, której bolid poszkodowanego zostaje uszkodzony co eliminuje go z dalszej jazdy: DQ
H2.b. Umyślne wyjeżdżanie poza tor conajmniej dwoma kołami skracając tor jazdy, przekraczanie białej linii: +30s do końcowego czasu. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.
H2.c. Niestosowanie się do niebieskich flag uniemożliwiając dublowanie: +25s. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.
H2.d. Stłuczki wynikające z brawury i niesportowego zachowania lub wynikające z problemów z własnym łaczem tzw.znikanie własnego bolidu : DQ.
H2.e. Zawodnik może przepuścić kierowcę pod dwoma warunkami:
a) Jeżeli wcześniej wypchnął go za tor albo nie przepisowa wyprzedził
b) Przy przepuszczaniu nie wolno zwolnić poniżej 100km/h
H2.f. Kara może przybrać inna postać adekwatnią do popełnionego przewinienia.
H2.g. Jakiekolwiek sprzeciwianie się lub podważanie decyzji Rady (2 Administratorów) wiąże się z karą wyłączenia gracza na następny wyścig.
9. USTAWIENIA GRY
H1. Długość wyścigu 40% lub 50% prawdziwego dystansu wyścigu.
H2. Zużycie paliwa - x2, opon – x2, mechanika - normal.
H3. Nie wymagamy zastosowania obydwu rodzajów opon w trakcie wyścigu (soft&hard) w przypadku użycia innych opon niz sof & hard zawodnik dostaje kare 25sek.
H4. Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 50% (dla wyeliminowania zagran nie fair i zwiększenia realizmu)
H5. Zabrania się używania asystentów - F3,F6.
H6. Pogoda słoneczna
10. CZAT
I1. Wolno prowadzić czat przed wyścigiem.
I2. Podczas kwalifikacji można rozmawiać jedynie wtedy gdy wszyscy zawodnicy są w boksach.
I3. Nie wolno nic pisać podczas wyścigu, osoby które nie ukończyły wyścigu mogą zacząć się wypowiadać dopiero po wyścig.
11. FORUM
J1. Masz miec szacunek do innych uzytkownikow forum.
J2. Awatar mozes wybrac sam, lecz sa zasady:
1. Nie moga bydz pornograficzne.
2. Nie mozna dawac pedofilii.
3. Nie moga bydz za glupie.
Regulamin może w każdej chwili ulec zmienia lub poprawce, poprawki wprowadza Administrator.
ToMaS_F1,MiStRzU_F1 i Bart
PRZEPRASZAM ZA SCIAgNIECIe NIEKtoRYCH RZECZY Z PIT LANE
Post został pochwalony 0 razy
|
|